Selasa, 2 Mac 2010

Harapan..~

Fuhh.. penat latihan nasyid utk feseni mlm ni..maklumlah, esok da nak preview an.. kene la betulkan itu,betulkan ini, dgn bilangan ahli yg agak ramai, ditmbah lagi dgn kerenah masing2 yg pelbagai ragam.. sumenye memeningkan..tp sume org faham, kitorg mahukan yg terbaek utk nasyid KK12 tahun ni.. insyaAllah..

entri kali ni bukan mau cite perihal Feseni.. tp tntg 'Harapan' yg dsebutkan dlm entri yg sbelum ni..
sebut jer 'harapan', aku jd terkilan pun ade, serba salah pun ade, kecewa.. mcm2 lah..

sumenye disebabkan 1 mlm yg sgt mengecewakan aku..
28 feb 2010 akan ku igt smpai bile2..
8.30 mlm aku kat kolej 7 UM, utk pertndingan Starz Of Za'ba.. berbekalkan lagu 'Harapan'(dendangan asal oleh Fazli Zainal), aku mlangkah masuk ke pentas sbg peserta prtama.. biasalah bila jadi peserta prtama, org kata.. peserta pertama slalunye akan jadi bahan uji.. mcm mana tu??

igauan 'bahan uji' muncul juge akhirnye, bermulanya muzik dgn volume yg agak prlahan, sgt mgganggu..hilang fokus, tempo lari.. aduss.. gelabah x yah ckp arr.. mic pulak tetibe stuck kjap2.. haih.. x mo cte pnjg dah.. tu lah penangan 'Harapan' di kolej 7..

trun je pntas, trus ke 2nd cllge.. ade 1 lg prtndingan, Talent Search.. (dasyat.. 2 prtndgan dlm 1 mlm.. :) )
kali ni jd peserta ke 13, brbekalkan lagu yg sama (Harapan), naik ke pntas dgn yakin nye.. smpai dkat2 nak abes, trlupe lirik plak.. serius x tau pe yg brlaku.. padahal lagu tu tiap2 hari nyanyi kat bilik (toilet kekadang.. :P)..

Haih.. tu lah org kata, kalo x de rezki tu, mmg x de lah...

pastu kuar mkn kat McD ngan Fairuz Selamat.. bnyk nasihat yg dberikan.. n aku sdar, msih bnyk yg prlu aku blajar dlm bidang seni suara ni.. thanz to Apai(fairuz) yar...

Thanx 2 Allah.. dpt bnyk pngjrn drpd apa yg dah brlaku..

* hidup kita mcm roda.. kejap kat atas, kejap kat bawah.. redha dgn ketentuanNya.. smoga dberi kekuatan.. amin..~

0 comments:

Catat Ulasan